Sekcja Zawodowa NSZZ "Solidarność" PKP Intercity S.A.

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona główna informacje Jaka praca eksploatacyjna PKP Intercity do 2020 r.?

Jaka praca eksploatacyjna PKP Intercity do 2020 r.?

W ramach podpisanej jakiś czas temu umowy ramowej z Ministerstwem Infrastruktury, PKP Intercity ma wykonać do 2020 r. pracę eksploatacyjną w wysokości ponad 383,2 mln pockm. W latach 2011-2013 ma to być nieco ponad 33,1 mln pockm rocznie, w 2014 r. - już 38,4 mln pockm, a od 2015 do 2020 r. - co roku nieco ponad 40,9 mln pockm.
Planowana praca eksploatacyjna PKP Intercity do 2020 r.


Jak już informowaliśmy, zwróciliśmy się do Ministerstwa Infrastruktury z prośbą o udostępnienie treści umowy podpisanej jakiś czas temu przez resort z PKP Intercity, na mocy prawa do dostępu do informacji publicznej. "Umowa PSC zawarta zgodnie m.in. z przepisami Rozporządzenia 1370/2007/WE, należy do kontraktów nowych, niestandardowych, a przekazana w trakcie negocjacji wiedza wykonawcy stanowi jego unikalny (przynajmniej w skali kraju) know-how" - odpowiedział resort. MI przekazało nam jednak pewne informacje na temat treści umowy.

 


Do 2020 r. wykonana praca eksploatacyjna ma wynieść 383,2 mln pockm, z czego ok. 315,1 mln pockm zostanie wykonane składami lokomotywa + wagony, a kolejne ok. 68 mln pockm - składami zespolonymi. Te drugie mają pojawić się na torach w 2014 r. i wykonać w pierwszym roku pracę eksploatacyjną na poziomie 6,9 mln pockm. W kolejnych latach ma to już być ok. 10,1 mln pockm rocznie.

Umowa ramowa dotyczy świadczenia usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich, wykonywanych przez PKP IC w zakresie wynikającym z wspomnianej umowy i zawieranych w kolejnych latach na jej podstawie Umów rocznych, w zamian za odpowiednie wynagrodzenie. Umowa Ramowa obejmuje wykonywanie ww. usług przewozowych w ramach tzw.: Zadania A oraz Zadania B.

Zadanie A

W przypadku Zadania A usługi przewozowe będą wykonywane w ramach sieci połączeń obejmujących dowolne odcinki następujących linii:

1) Warszawa – Kraków przez CMK
2) Warszawa – Katowice przez CMK
3) Warszawa – Gdynia
4) Warszawa – Białystok
5) Warszawa – Lublin – Stalowa Wola – Przemyśl
6) Warszawa – Olsztyn
7) Warszawa – Terespol
8) Warszawa – Radom – Kielce – Kraków
9) Warszawa – Częstochowa – Katowice
10) Warszawa – Częstochowa – Opole – Wrocław
11) Warszawa – Łódź – Ostrów Wlkp. – Wrocław
12) Warszawa – Poznań
13) Warszawa – Toruń – Bydgoszcz - Piła
14) Gdynia – Elbląg – Olsztyn – Ełk – Białystok
15) Lublin – Radom – Kielce – Kraków
16) Lublin – Radom – Kielce – Katowice
17) Lublin – Radom – Kielce – Częstochowa - Wrocław
18) Bydgoszcz – Toruń – Łódź – Częstochowa – Katowice
19) Bydgoszcz – Toruń – Łódź – Częstochowa – Kraków
20) Poznań – Łódź – Kraków
21) Przemyśl – Rzeszów – Kraków
22) Kraków – Katowice – Opole – Wrocław
23) Wrocław – Poznań
24) Poznań – Szczecin – Świnoujście
25) Poznań – Bydgoszcz – Gdynia
26) Poznań – Toruń – Olsztyn
27) Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba
28) Wrocław – Legnica – Jelenia Góra
29) Wrocław – Zielona Góra – Szczecin
30) Wrocław – Rybnik – Bielsko - Biała
31) Poznań – Zielona Góra
32) Zbąszynek – Gorzów Wlkp.
33) Poznań – Piła – Kołobrzeg
34) Gdynia – Słupsk – Koszalin – Szczecin
35) Katowice – Bielsko Biała
36) Katowice – Wisła
37) Gdynia – Słupsk – Koszalin – Kołobrzeg
38) Szczecin – Białogard - Kołobrzeg
39) Poznań – Piła – Koszalin – Słupsk – Gdynia
40) Lębork – Łeba
41) Gdynia – Hel
42) Słupsk – Ustka
43) Poznań – Ostrów Wlkp. – Katowice
44) Kraków – Zakopane
45) Katowice - Zakopane
46) Kraków – Nowy Sącz – Krynica

Ponadto w przypadku zmodernizowania linii Wrocław – Kłodzko – Międzylesie, Skierniewice – Łowicz oraz zmodernizowania z elektryfikacją linii Skarżysko Kam. – Sandomierz – Tarnobrzeg – Rzeszów, Kłodzko – Kudowa Zdrój i Suwałki – Ełk planowane jest prowadzenie pociągów również na tych liniach. Szczegółowe relacje pociągów będą określone każdorazowo w Umowie rocznej.

Zadanie B

W przypadku Zadania B usługi przewozowe będą świadczone na liniach:
1) Warszawa – Gdynia
2) Warszawa – Kraków
3) Warszawa – Katowice
4) Gdynia- Kraków
5) Gdynia - Katowice

Wyodrębnienie usług świadczonych w ramach Zadania B jest związane z planowaną realizacją przez PKP IC projektu inwestycyjnego pn. „Zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych”, który ma być dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Usługi w ramach Zadania B objęte niniejszą Umową Ramową będą świadczone od momentu wprowadzenia do eksploatacji nowego taboru, zakupionego przez PKP IC w ramach ww. projektu inwestycyjnego.

Zestawienie planowanej pracy eksploatacyjnej w zakresie usług objętych Umową ramową przedstawia tabela obok.

 

 

Dzisiaj jest: Niedziela
28 Kwietnia 2024
Imieniny obchodzą
Arystarch, Maria, Paweł, Przybyczest,
Waleria, Witalis

Do końca roku zostało 248 dni.
Zodiak: Byk
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter